miercuri, 28 iulie 2010

Tot la releu, dar cu binoclul

Am de ceva timp un binoclu 20X80 cu care am facut observatii terestre sau astronomice insa doar din curte. Nu ma puteam totusi folosi de portabilitatea lui pentru ca geanta de transport originala e inestetica si incomoda, confectionata din carton presat acoperita cu vinilin ( daca ii mai punea chinezu' si geanta din piele putini si-ar mai permite sa cumpere un binoclu, e un compromis si asta), plus ca nu pot transporta si trepiedul cu ea.

Atunci am luat o geanta veche tip militara de merinde si i-am indepartat peretele despartitor din interior. Binoclul se potriveste perfect inauntru plus ca am putut atasa de geanta si trepiedul.

Cand vreau sa stau mai comod imi iau si un scaunel de camping foarte usor pe care il tin pe celalalt umar sau il agat de rucsac. Astfel echipat am urcat pe dealul releului , deal pe care il urc ori de cate ori am putin timp liber, dealul meu de antrenament sa zicem asa ;) .
Am luat si aparatul foto cu mine, am pozat de sus , de la releu, pentru a nu stiu cata oara satul. Imi place ca e din ce in ce mai verde, are tot mai multa vegetatie.

Am pierdut ceva timp contempland cu binoclul Valea Buzaului.

La coborare am pozat pentru voi catina, s-a colorat frumos dar mai are mult pana se coace. Dupa cum se vede va fi un an bogat in aceste fructe de padure, iar Valea Buzaului ( poate exagerez, de, patriotismul, asa am citit pe undeva pe internet, daca nu-i adevarat nu aruncati inca cu pietre :) ) e poate cea mai bogata regiune in catina din tara.

Despre calitatile catinei stiti mai toti, e o bomba de vitamine iar remediile nenumarate. Acum e usor sa aflam despre ele de pe internet . Eu doar vreau sa va arat un mod mai putin cunoscut de conservare peste iarna a catinei, fara a interveni prin fierbere asupra ei sau a le pune cu zahar sau conservanti. Fructele de catina culese, spalate, se dau prin storcator. Apoi sucul se pune in pungi pentru facut gheata si le bagam la congelator. Asa e mai usor iarna sa o folosim: rupem cuburi de catina congelata, atat cat ne trebuie si le punem in ceai sau facem un suc proaspat din ele cu miere.

8 comentarii:

  1. Fain se vede de la tine de la releu... Si daca mai ai si trepied la binoclu, poti studia indeaproape imprejurimile. Astept sa mai facem o iesire pe acolo... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper si eu sa mai fac cu voi o iesire cat de curand :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bai!!! De weekendul viitor incep sa te bat la cap sa vin la tine!

    RăspundețiȘtergere
  4. :d Tinem legatura pe mess. Impreuna poate gasim un nou loc pentru un viiitor workshop.

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoasa "ieseala"! Am vazut si eu binoclul tau, mai exact telescopul :), frumoasa jucarie, dar greu de carat. Din cate vad eu din poze il fixezi pe trepied. Are el posibilitate de fixare sau ai mesterit tu ceva la el?

    RăspundețiȘtergere
  6. @Serban , binoclul are un adaptor pentru trepied, cand vi pe la mine poate ne uitam cu el. Te-am sunat sambata dimineata , ai avut inchis sau lipsa semnal, ai urcat cumva la munte? Ca am facut o "iesela" consistenta pe dealuri cu Alex si vroiam sa te avem cu noi pe tine si pe Mihai

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu siguranta daca ,,indigenii,, zonei, ar iubi natura/mediul + seriozitate, ca si dumneavoastra, alta ar fi fost/ar fi evolutia pozitiva si durabila a arealul zonei si a oamenilor. Astept cu interes urmatoarele interventii. PS Si eu sunt in mare masura aborigen al zonei si vietuiesc in ea. Cu simpatie. cornel.

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut Cornel. Am fost plecat in concediu si am vazut azi comentariul tau ca sa-i dau acceptul. De postat nu am prea avut timp in ultima vreme, materiale s-au strans inevitabil si poate mai incolo voi mai posta cate ceva.

    RăspundețiȘtergere