luni, 27 august 2018

Săpun și creme facute în casă

        Acum doi ani m-am apucat de făcut sapun și creme din ingrediente naturale. La inceput a fost puțin mai greu până am stapânit tehnologia, acum după mai multe încercări, mi-am fixat  câteva rețete pe care le urmez. Proprietățile săpunurilor le-am verificat pe pielea mea, deasemeni cei ce le-au folosit au venit cu sugestii ce au condus către produsul final.

         Săpunul e universal, pentru corp, față și cap. Din cinci uleiuri: masline, palmier, ricin, cocos și rapiță. Beneficiilor uleiurilor adaug pe cele ale plantelor: hamei, galbenele și lavandă.




Cremele sunt din ulei de masline în care au fost macerate plante. Mai pot combina uleiul de masline cu ulei din sâmburi de struguri, rapiță sau ricin. Crema e deasemeni universală: pentru cosmetică, după bărbierit sau chiar cicatrizantă pentru răni. Unele doamne au folosit-o pentru călcâie și bătături. Cineva a avut rezultate mulțumitoare după ce a aplicat-o pe tatuajul proaspăt: s-a vindecat și nu a făcut coajă!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu