marți, 2 iulie 2013

Rădașcă

Conform Wikipedia : În Europa Centrală și Sudică rădașca a devenit foarte rară. Asta se datorează nu atât colecționarilor de insecte, cât mai mult dispariției tot mai multor habitate, mai ales păduri de stejari, respectiv exploatării comerciale a pădurilor și îndepărtarea "lemnului mort".

M-am bucurat mult sa o revad. Acum 25 de ani era o insecta des intalnita pe langa casa. Cateva exemplare am  mai vazut in ultimii ani dar niciuna asa de mare. Bine ai revenit!



5 comentarii:

  1. Pe langa casa nu am mai vazut asa ceva din copilarie. In Cheile Turzii am gasit una maricica, in zona unde ma pregateam sa inoptez:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/22330296/cmuntean/evadari/pastratorii_cheilor/radasca_zpsf990a73e.jpeg

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai surprins o radaca "grasuta". E verisoara cu a mea! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ,Marius.Frumoasa" caradasca"(Moldova) iti da fiori cand te trezesti cu ea ca iti zboara pe langa cap cand stai pe malul apei la pescuit.E un animal mic dar cu mare prestanta datorita clestilor impresionanti care ii detine masculul.Vara le place si pe langa ape unde se aseaza in salci.Am asistat la o partida de imperechere de radasca pe un stejar unde erau un grup de femele si masculi.Masculii a un aparat de reproducere ca o lita subtire sub forma de spirala.Chiar am ramas foarte impresionat. Le place mult sa stea pe stejari acolo unde din diferite motide curge seva.Sunt multe de aflat si de vazut din marea enciclopedie a naturii si a lui Dumnezeu.Sa auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca e cum zici, anume ca radasca se imputineaza datorita disparitiei padurilor, atunci as zice ca cea mai mare problema este disparitia padurilor !!!
    Mai cu seama ca asta reduce mult numarul mamiferelor de toate dimensiunile si speciile, dar duce la reducerea numarului multor alte insecte.
    Oricum, pe la noi mai is inca radasti si vad multe in fiecare an. Ii drept ca e unul din cele mai impadurite judete din tara totusi, cu toate ca se exploateaza in nestire ...
    Oricum ii faina radasca.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Florea Mircea Ion- Ai asistat la un spectacol cu adevarat impresionant, ceea ce completeaza simplele mele fotografii.
    @ Micul mester -Padurea e casa pentru toate fiintele, doar noi oamenii ne batem joc de ea si o distrugem. Adica ne autodistrugem.

    RăspundețiȘtergere